Gillet har haft Årsmöte

Postad den 18 maj 2017 i Aktuellt, Årsmöte | Inga kommentarer »

Lördag den 8  april, 2017 hade gillet ett välbesökt årsmöte med därpå följande mycket välsmakande buffé på Restaurang Cesannas, Norrtullsgatan 12, vid Odenplan. Trots den tragiska händelsen på Drottninggatan dagen innan, dök  ett 50-tal medlemmar med gäster upp till vårt möte.  Trevligt att få möta alla dessa norrbottningar från länets olika regioner, som i gillets regi återförenas en sådan här dag.

Ulf Öqvist från Niemisel höll i ordförandeklubban för dagen och Inga-Britt Ericson från Bondersbyn förde protokoll.   Som ny ordförande för gillet valdes Inga-Britt Ericson från Bondersbyn, som ersättare för Olle Norgren, Kalix.   Till styrelsen nyvaldes Ola Wikström  från Niemisel  som ersättare för Monica Sundgren, Vuollerim.  Övriga styrelseledamöter lika tidigare. Revisorn Gösta Jonsson från Arjeplog och  revisorssuppleant Lars-Göran Öhman från Luleå omvaldes.

Olle Norgren och Monica Sundgren nyvaldes till valberedningen.

Ett stort tack till alla deltagare som gjorde detta samkväm så trevligt. Tack även till Restaurang Cesannas för god förplägnad.

Och sist men inte minst, en eloge till avgående ordförande o kassör Olle Norgren  o Monica Sundgren för att ni  under en femårsperiod på ett professionellt och värdigt sätt skött ordförandeskapet o ekonomin i gillet.

Under länken  http://www.norrbottensgille.se/om-norrbottens-gille/arsmotesprotokoll/ hittar du hela årsmötesprotokollet och Årsberättelsen.

Under länken  http://www.norrbottensgille.se/om-norrbottens-gille/styrelse-valberedning/ kan du ta del av den nya styrelseförteckningen

(text: Barbro Enocksson)